26 maj 2010

Hejpådej. ;D
Idag var vi i bokskogen med klassen.
Vi fick välja mellan att åka buss eller cykla,
och de flesta i vår klass valde att ta bussen.
Emma,jag,Tristan,Fredrik,Filip och Nils var så duktiga att vi gick vilse..
Asså nu menar jag på riktigt vilse!
Vi gick igenom någon skog, sen kom vi ut på en väg och där kom typ inte alls några bilar.
Och när det väl kom bilar, SÅ STANNA DOM INTE när vi viftade allt vad vi kunde!
Men tillslut fick vi tag på en bil som stannade och förklarade vägen, fast vi egentligen inte behövde det,
eller jo, vi var ju inte säkra att vi skulle gå rakt fram, men jag och Emma trodde det..
Och vi hade rätt för en gångs skull:D
HAHA, Emma hade såklart en tid att passa hos frisören kl 2, och klockan var 12..
Så hon tjatade om det hela tiden ;)
- ASSÅ SERIÖST, KOM NU, JAG MÅSTE TILL FRISÖREN!
Hon är väl för söt:)
Vi gick säkert vilse i en timme, tills vi hittade tillbaka.
Jaja, vi kom iallafall tillbaka ju..
När vi skulle ta bussen hem, hade de ringt efter en buss..
Riktigt dålig planering de hade fixat rent ut sagt.
Hur skulle ca 40 pers få plats i en buss som inte var sådär jättestor?!?
Alla kom in förutom 6A, eller vi kom också in, det var bara så att det var ont om plats..
Då tog de ut oss, SÅKLART för att vi var äldst och orkade gå mest.
Men sen kom det ett par pensionärer som var många fler än vi.
Dom fick gå på bussen medans vi fick gå i ca 30 minuter för att komma till nästa busshållsplats!
Emma fick åka med en lärare eftersom hon hade en tid att passa.
Men alla vi andra fick gå!
Vi blev alla så sjukt förbannade, men vi hade roligt ändå.
Vi hade så ont i våra ben, så vissa av oss rullade ner för nerförsbackar. :)
Så fullt normala.
Som sagt, när vi kom fram hade vi gått i ca en halvtimme och sen fick vi vänta på bussen i en kvart..
När bussen kom blev vi jäääääääääääätteglada. :)
Vi kom till skolan vid kvart i 3 men alla andra kom hem vid 2!
Så himla störigt..
Lärarna hade sagt att alla skulle varit på skolan vid halv 2 och det gick ju bra..
Eller inte.

Nu sitter jag iallafall i vårt uterum med en handduk i mitt blöta hår och solar mina ben:)
SEEEE YAAAA ;D


Bild sen flyget till New York! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0